mandag 6. september 2010

Loppefunn til barnerommet –en gammel kjenning

Egentlig så DSCN5212 går jeg loppemarked i håp om å finne antikviteter som kan passe i dette gamle huset vårt, men ikke sjelden hender det at jeg også finner andre ting. Denne helga kom vi over et lite møbelsett som hadde passet perfekt til snuppas rom. Vel verdt 50 kr.

Disse møblene har i en årrekke blitt produsert på Åna kretsfengsel. Og er sånn sett en gammel kjenning, som har prydet mangt et barnerom her i distriktet (de spikrer altså ikke bare paller i norske fengsler). Møblene kan forøvrig kjøpes nye hos Fretex.

Møblene var noe slitt, så vi hadde egentlig tenkt å male dem hvite, men etter å ha fått dem på plass så synes jeg egentlig bare at slitasjen var sjarmerende, og rødfargen passet godt inn på rommet, så kanskje vi beholder dem slik? Snuppa var kjempefornøyd og satte seg sporenstreks til å lese i favorittboken, som for tiden er Prinsesse Martha Louises eventyr om Kong Olav (nydelige illustrasjoner). DSCN5216

Jeg har forøvrig ingen problemer med å  kjøpe møbler brukt. Synes tvert om at det er bra at ting kan gjenbrukes. Med bleiebarn i hus er det ikke rent lite søppel som produseres her i huset, så jeg synes det er bra om vi klarer å være litt “grønne” på andre ting.

A set of childrens furniture that has been produced at the local prison for decades. I bought the set second hand, and the little princess was thrilled about it.

Ha en fin mandag!

signatur ny

5 kommentarer:

Marie sa...

Det var et godt kjøp :-)

Frihet sa...

Så søtt!! Ja behold fargen, litt slitasje er en del av minnene.

idyll sa...

Nydelig lite sett:) Ser ut som den lille frøkena trivdes der ja!! Klem fra Idyll

Anonym sa...

harligt :) det settet vekker opp minner, står vel hima sjå na mamma på vea det settet ennå:) knip fra gerd jeanette

Haug-stua sa...

Kupp! Og artig for prinsessa også ser det ut som. Jeg kjøpte faktisk en lignende sett til prinsen min på Fretex faktisk.Stolene ble etter hvert for små så de har jeg malt om og brukt ute for å huse store blomsterkrukker:)
Kjekt med gjenbruk:)

Takk for tipset ang takrosettene, ante meg at jeg likevel kommer til ende opp med å kjøpe i Norge:), skal se om jeg finner på Obs bygg da.

Takk for titten hos meg, stor klem fra Jennifer.

ps: bloggen din er fantastisk fin

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...