søndag 5. september 2010

Magisk lys på barnerommet

DSCN5217 Denne lampen må jeg bare vise dere, for den har vi virkelig strevd for å få i hus! Som jeg har skrevet tidligere holder vi på å lage nytt rom til den kommende storesøster. Dette har vært på agendaen en stund, og da vi var i London i sommer måtte vi ta turen innom Habitat for å handle en lampe som heter Aperture som jeg har hatt på ønskelisten leeenge.
Siden jeg ved flere anledninger har bannet og stekt over de flatpakkede lampene fra Normann Copenhagen, trodde jeg selvfølgelig at denne origamilampen også skulle komme i en liten flat eske til å stappe i kofferten. Skuffelsen var derfor stor da vi kom inn i butikken og fant ut at den  ble levert ferdig limt i en stoooor eske. Men uhelbredelig optimist som jeg er, tok jeg sjansen på å få den med meg på flyet (jeg hadde tross alt bestemt meg lenge før vi reiste at en sånn skulle vi ha).
Jeg hadde egentlig tenkt at vi kunne sende Lampeden som vanlig bagasje med “Fagile” klistremerke. Men det hadde Norwegian sluttet med(??), all bagasje som skulle sendes med dem måtte tåle vanlig behandling. Det var selvsagt uaktuelt, så vi tok sjansen på å ta den med inn på flyet. Det hele endte opp med at betjeningen flyttet en person slik at lampen kunne få vindussetet på bakerste rad. Må   innrømme at jeg var en smule flau akkurat da, men etter å ha fått den på plass så synes jeg at det var vel verdt strevet. Jeg synes at den gir så fantastisk lys og skyggevirkning. Om man vil kan man åpne opp stjernene så vil den lyse sånn at det blir lysstjerner påDSCN5220 veggen (se bilde over).
Taket på rommet skulle egentlig skiftes, men da vi rev det stygge papptaket, viste det seg et fint orginalt paneltak under. Etter montering av takrosett, pluss iherdig male- og sparkleinnsats fra mannen ble det riktig så bra.
Takrosetten er for øvrig kjøpt på Obs! Bygg.

I just wanted to show you the pendant in my daughters room. It is called Aperture and we bought it at Habitat in London this summer. We had a few problems getting it on the airplane, but now I think it was well worth the struggle.
Ønsker dere en fin ny uke!
signatur ny

1 kommentar:

Havets Datter sa...

Hei.. Så koselig at du la igjen kommentar hos meg, for da kunne jeg besøke deg også ;) Ja det er smart det tipset med malertapen ;) Så flott blogg du har!! Legger meg til som følger jeg :) Vi blogges!

Ha en fin uke!
Karina

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...