onsdag 24. august 2011

Make over av lekehytta

Da vi kjøpte det nye huset, fulgte det en lekehytte med på kjøpet. Hytta er forholdsvis ny, og det var ikke gjort ussoe med den innvendig. Da oppussingsabstinensene meldte seg i sommer (vi har pusset opp 3 hus siden -05), så pimpet vi like godt opp lekehytta, til prinsessenes store begeistring. Har dessverre ikke før-bilder, men absolutt alt var furu.

Stilen er litt retro. Jeg har alltid likt mønstre og sterke farger, men har liksom aldri vågd å ta den helt ut hjemme. I lekehytta er derimot alt lov.
Uteplassen er selvfølgelig også ordnet med blomsterkasser fra Mestergrønn.
Veggene er selvfølgelig malt rosa, i en farge som den store prinsessa selv har fått lov til å ta ut. Mannen har snekret benk langs hele endevegge av en gammel hylleplate, og jeg har sydd putetrekk av prikkete voksduk til noen uteputer som er kjøpt på salg hos Kid. Putene har en rosa og en oransj side, sånn at man kan fornye seg (veldig viktig!). Hyllen er et gammelt kjøkkenskap fra boden, speilet var til overs etter flyttingen og krittavla er fra Mestergrønn. Stoffkurvene har jeg sydd i all hast på symaskinen.



Småmøblene er malt gule etter mammas ønske, og knaggene er malt som småfluesopper. De søte boksene på hylla er gaver som prinsessene har fått av de kjekke damene hos Annajohanna.

Kunst må man ha. Bildet hang tidligere i huset, men jeg klarte ikke å slutte å irritere meg over skrivefeilen.
Knaggrekke fra Illums i København og Sommerfugl-wallstickers fra Panduro.

Duk, kandelaber, servietter og stetteglass må man ha om man skal ha skikkelig fest. Plastduken er fra Kid og kandelaber og serviettholder ble kjøpt for 5 kr på loppis. Prinsessen ble spesielt glad for å få serviettholder for sånn har Olla også.


Her koser prinsessene seg i hytta.
Ønsker dere en god kveld!
Benedicte


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå så fin lekehytte! Er det greit jeg stikker over en kveld jentene har lagt seg, så kan vi leke??? Hihi, ja det var neste slik at jeg fikk lyst til å hive meg i leken. Knall kule farger, likte spesiellt de flotte putene som var laget av voksduk. Kjenner du abstinenser, er du hjertelig velkommen til Bømlo for å style vår lekehytte også :-)

Knip Kusine johanne

Anette {foreldremanualen} sa...

Nydelig!!
Likte fluesopp-knaggene kjempegodt! :-D

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...