søndag 10. oktober 2010

Julehåndarbeid -gratis oppskrifter på nett

Julen nærmer seg med stormskritt, og om man ikke er av den veldig produktive sorten, så kan det kanskje være på tide å påbegynne håndarbeidsprosjektene nå. Jeg har tatt en liten surferunde, og fant ganske så mye snadder av gratis oppskrifter på nettet.

Bilde fra www.pickles.no
Jeg falt pladask for disse søte gaveposene fra Pickles. Har faktisk testet oppskriften allerede, og de var utrolig enkle å sy. Er gjort på noen få minutter, og kan absolutt anbefales.

Bilde fra http://littlecottonrabbits.typepad.co.uk
Gid jeg kunne strikke. Disse herlige strikkebamsene til å henge på juletreet (eller kanskje henge på vogna?) kan jeg nok bare drømme om *sukk*. Min bestemor er en ivrig strikker, og hadde sikkert fått det til, men oppskriften er dessverre på engelsk. Herlige var de hvertfall. De måtte definitivt være med i oversikten i tilfelle noen av dere lesere er flinke på slikt.Oppskriften finner dere her.

Hekle kan jeg derimot, og disse herlige ulltøflene så faktisk ut til å være en ganske enkel affære. De skal strikkes med et veldig tykt garn som heter Eskimo, så det burde være kjapt gjort. Kanskje jeg skal strikke et par til snuppa? Oppskriften fant jeg her.

Bilde fra Picles.no
Søte kremmerhus, som kalender eller til å henge på juletreet. Oppskriften finner du her.

Bilde fra http://berroco.com

Flinke strikkere med engelskkunnskaper kan nok også få til denne lekre stjernen. Den er sikkert like lekker hengende i vinduet, som den er i toppen på et tradisjonelt pyntet juletre. Oppskriften finner du her.

Denne julehunden fra Martha Stewart var et utrolig kreativt påfunn synes jeg. Den er sydd av et par stripete herresokker. Kanskje det er på Dressmann man finner hobbyartiklene framover? Koselig var den hvertfall. Oppskriften finner du her.

Håper dere fant noe inspirasjon. Ønsker dere alle lykke til med juleforberedelsene :)

4 kommentarer:

Gammel stil sa...

Nå fikk vi noen ideer:) Tusen takk for at du deler alt det med oss:) Det er ikke alltid lett å vite hva man skal kjøpe.. Da er det mye bedre å lage slike små ting!:)

Stor klem!

Ninas Interiør sa...

Takk og takk! Her var det mange gode idèer!

Klem Nina

GURO sa...

takk for gode tips. skulle bare ønske hverdagen ikke var så travel nå ,-)

Cherry Blossom Blog sa...

Søteste julehunden jeg har sett :)
Ja nå nærmer julen seg med stormskritt!
Åh som jeg gleder meg merker jeg! :)
Er vel snart på tide med noen juleinnlegg inne hos meg også snart.

Fiiin dag til deg :)

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...