torsdag 8. oktober 2009

Verdens minste espressomaskin?

Jeg er nok ikke alene om å drømme om å kunne nyte nylaget espresso og kaffe latté i eget kjøkken. Problemet er bare hvor jeg skal gjøre av den store maskinen. Ikke har jeg noe høyskap jeg kan integrere den i, og jeg er usikker på om jeg er villig til å ofre benkeplass på kjøkkenbenken.


I dag kom jeg over denne lekre espressolageren og melkeskummeren fra Stelton. I følge Stelton selv er Simply Espresso verdens minste batteridrevne espressomaskin. Batteridrevet espressomaskin høres jo i utgangspunktet litt spakt ut, men Stelton lover at denne leverer 16 bahr! Jeg er intet mindre enn imponert. Siden maskinen ikke er større enn en termos, kan man ta den med seg ut på tur, i båten osv. Eller tenk å ta den med seg på eksamen, skikkelig psyke ut de andre med nytrukket espresso underveis.. hihi..

Melkeskummeren Simply Milk Frother er enda mindre enn espressolageren. Man setter visstnok bare underdelen i microen og varmer melken, deretter setter man toppen på og skummer melken. Er litt usikker på hvor bra det smaker med microvarmet melk, men ellers så høres dette settet genialt ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...