mandag 5. oktober 2009

Finn-kuppet er i hus


Nevnte for en stund siden at jeg hadde kjøpt meg en sittegruppe på Finn.no. Gruppen er fra ca 1920, og jeg fikk den til en veldig god pris.
I dag fikk jeg dem endelig i hus, og det er for øyeblikket ganske så overmøblert i den 80 kvm store leiligheten vi leier. Heldigvis er det bare 6 uker til vi overtar det nye huset, og da skal disse møblene få komme til heder og ære i biblioteket (det må bare pusses opp først). Er litt i tvil om jeg skal forsøke meg på å trekke dem om, eller om jeg skal beholde dem som de er en stund til. Jeg har aldri trukket om noe møbel før, men har studert stolene, og det ser faktisk ikke så veldig vanskelig ut. Kanskje jeg skal våge meg på en?? Ser for meg at de kunne vært pene i et lyst brokadestoff fra Designers Guild elller lignende. Kanskje med hvitmalte ben? Noen tips??

3 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Jeg tror de hadde blitt flotte i nytt stoff, men tror ikke jeg hadde malt beinen hvite. Trekk om først å se det ann. Kunne kanskje vært fint og oljet inn beinen så den mørke fargen kom bedre frem?

Scandinavian Retro sa...

Jøss! Disse var barokk! Enig med Emma, tror heller ikke jeg ville malt stolbena hvite. Ser ut som at treverket i stolbena er velholdt og ganske fine, stemmer det? Om man får et lysere stoff vil det sikket bli fint med kontrasten fra treverket. Lykke til! Gleder meg til å se resultatet.

Benedicte sa...

Ja bena er ganske pene. Sikkert smart å se det an og et ta de til slutt. Jeg er helt grønn på dette området og har aldri trukket om noe annet en spisebordsstoler tidligere. Noen som har tips til bøker, nettsider eller blogger som viser hvordan man trekker om?

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...